Petr Paulczyňski: homepage

Křišťálová koule a brněnský vrcholový sport

Na zářijovém zasedání Zastupitelstva města Brna byla dodatkem upravena „Metodika na podporu vrcholového sportu ve městě Brně“, podle které se rozdělují městské peníze na podporu vrcholového sportu ve městě Brně.

A nejedná se o málo peněz, jen v loňském roce bylo podle této metodiky rozděleno 20 milionů Kč. Pokud se však do metodiky podrobněji začtete, zjistíte, že její použití vyžaduje schopnosti vskutku nadpřirozené, schopnosti, které jsou dány jen těm nejzkušenějším vykladačkám magických obrazců zjevujících se pouze jim v křišťálových koulích.

Text začíná nevinně, „Metodika“ velmi přesně a jednoznačně přiděluje jednotlivým sportovním klubům body za umístění jednotlivců či družstev v soutěžích, přesně popisuje vzoreček, podle kterého se tyto body sečítají. Jasné, průhledné, srozumitelné. A pak náhle … na scénu vstupuje marketingový koeficient. Koeficient, jímž se budou tyto srozumitelně stanovené body násobit, koeficient, o jehož stanovení Metodika vůbec nic konkrétního neříká.

Já si proces stanovování marketingového koeficientu představuji asi takto: Vše ztichne, k věštění určená místnost (nejlépe ve sklepení Staré radnice) potemní, vědma zasedne ke křišťálové kouli. K nohám se jí lísá pět kocourů, kteří pečlivě sledují
• popularitu sportovního odvětví v Brně
• jeho propagaci v tisku
• počet televizních  přenosů
• diváckou návštěvnost
• přínos daného sportu pro propagaci města Brna na celostátní i mezinárodní úrovni
Vědma zamyšleně pozoruje křišťálovou kouli, kocouři předou, jejich srst na ocase srší jiskrami … A vědma zapisuje, každému sportovnímu klubu přidělí marketingový koeficient s hodnotou 0 až 10 bodů (0 až 2 body za každou z 5 oblastí podle úspěšnosti lobingu jednotlivých kocourů). Význam těch dříve srozumitelně získaných bodů se může snížit na nulu nebo vzrůst až desetkrát!

A to nejlepší nakonec: Když jsem na toto neprůhledné chování marketingového koeficientu upozornil, jediné, co se napříč stávají koalicí neslo, bylo to, že metodika byla přijata už v roce 2002, tedy v době koalice ODS a KDU-ČSL. Ovšem tehdy, stejně jako dnes, spadal sport a tedy i zodpovědnost za tuto Metodiku do kompetence věčného koaličního partnera a nejspíš i vlastníka křišťálové koule (s dobrou vazbou na vědmy a kocoury) : KDU-ČSL.

martin.prchal@brno.cz
zastupitel, člen ODS


zpět | tisk | poslat odkaz
Ohodnotit: 1 | 2 | 3 | 4 | 5, hodnoceno: 2949x, známka: 2.9
Kategorie: Z brněnské radnice
online: 50
návštěv:

Locations of visitors to this page blog.idnes.cz
odkazy
Václav Klaus
eStat.cz
Město Brno
Moderní Brno
   ODS
   ODS Brno
   
   
   
   
odjinud aktuálně

TOPlist