Petr Paulczyňski: homepage

Nejen Rudé odbory. I anonymní stoka.

Zdá se, že mé články o situaci v Národním divadle v Brně, probouzí anonamní pisálky, kteří si za svým názorem stojí tak pevně, že se ani podepsat neumí. Dostal jsem do diskuzního fóra další 2 příspěvky, ale zasluhují si hlavní rubriku.

Zde je první:
"Milý pane Paulczynski,
srdečně vás zdravím a gratuluji k nárustu popularity vašeho webu. Myslím, že ho už čte celé divadlo. Je to opravdu zajímavé čtení. Je dobré, že se někde dá diskutovat. Jen myslím, že máte poněkud zkresené představy o divadle, vy idealisto. Například kde jste přišel na to, že pan Plachý prošel řádným konkurzem na šéfa, kde ho posuzovali renomovaní a erudovaní odborníci? Pana Plachého si dovedl jako šéfa pan ředitel Dvořák, a po dvou měsících nato proběhl pro forma konkurs, ze kterého -jako z udělání- vzešel vlastně už dávno domluvený pan Plachý."

Odpověď:  ten konkurs nebyl "pro forma" a zúčastnilo se jej  více než deset předních osobností české kultury a veřejného života, pan Plachý tam musel předložit a obhájit svou koncepci Mahenovy činohry. Výběrovou komisi na šéfa činohry sestavil zřizovatel NDB - statutární město Brno.

"Bohužel si nemohu dovolit prozradit svou totožnost, mohla bych mít velké potíže. Takže vás jen zdravím a to bohužel pod pseudonymem. "

Odpověď: Zdá se, že se pistael opravdu zapomněl před rokem 89. Dnes  psát pod pseudonymem - to výmluvně svědčí o úrovni informací a kvalitě osobnosti pisatele.


A zde  je druhý:
"Pane Paulczynski,
dovoluji si  nesouhlasit s vaší tezí, že pan Plachý je nejúspěšnější režisér v brněnské činohře."

Odpověď: to se prostě pletete, jeho inscenace mají největší tržby a návštěvnost v celém Národním divadle Brno. To je prostě nezpochybnitelné a snadno vyčíslitelné. Jeho Královna Margot byla vyhlášena divácky nejoblíbenější inscenací loňské sezóny. A jestli jsou to kýče? To ať rozhodne divák Národního divadla. A znovu opakuji - divák Národního divadla není žádný primitiv. Navíc pan Plachý má i velmi dobré recenze na svá představení (některé v superlativech - viz poslední recenzi v Právu na jeho Antonia a Kleopatru, kde mluví JP Kříž o jeho mistrovství..), stejně tak jako má špatné recenze, ...asi tak jako 99 % jiných režisérů v této zemi nebo jako měl Leoš Janáček, že? Plachého velkoformátové režie jsou pro Národní divadlo nepochybně velkým přínosem - jak finančním, tak uměleckým.. 

"Znám pana Plachého dlouho, ještě z dob jeho působení v brněnské televizi a myslím, že jeho produkce ve Skleněnce byly velmi pozoruhodné. Jak se však etabluje teď ve velkém kamenném divadle, je ale pro mě (a jestli čtete odbornou kritiku mi dáte za pravdu) bohapustý kýč. O osobnosti pana Plachého bych to tak tvrdě nenapsal jako pisatelka přede mnou, ale trochu jí musím dát za pravdu."

Odpověď:  další anonym - co jste to za lidi, že se bojíte podepsat svůj text a nestojíte si veřejně za svým názorem, ale do jiného (veřejně působícího) člověka si rádi kopnete - toto považujete za férovou komunikaci?! Vy neobhájíte pod svým jménem ani malý odstaveček z toho, co píšete a na panu Plachém je vedení Mahenovy činohry, jsou za ním velké inscenace, podepsané jeho jménem: dovedete si představit, jak velkou odpovědnost ten člověk na sobě má? A vystupuje pod svým jménem, sám za sebe, neschovává se za pseudonymy.

A třetí - neanonymní napsala ho Karolina Kovácsová, členka baletu NDB
"Vážený pane Paulczynski,
jsem členka baletu NDB a Odborové asociace divadelníků a musím se ohradit vůči Vašim pomluvám na adresu odborových organizací NDB. V prvé řadě bych ale vyjádřila úžas a nad arogancí Vašeho dopisu a tónem, jakým s paní Procházkovou komunikujete. To se považujete za slušného člověka způsobilého nějaké reprezentace?"
 
Odpověď: Nevím, kde vidíte aroganci . Snad v tom, že si dovolím nesouhlasit s někým, kdo píše naprosto neuvěřitelné sprostoty? Moje odfpověď dopis je naopak naprosto slušný a přesný, na rozdíl od paní Procházkové se zabývá meritem, tedy podstatou věci.
 
 
 Z Vašeho dopisu paní Procházkové plyne, že nemáte o fungování odborů v NDB ani páru. Už jen fakt, že považujete tři největší odborové organizace, které zastupují většinu zaměstnanců,
 
Odpověď: Lžete. Nezastupují většinu zaměstnanců, ale nějakých 200, jak sama paní Procházková píše a v NDB je přes zaměstnanců 700!!!
 
 
"jenom jako nějakou frakci, vypovídá o Vaší neznalosti." 
 
Odpověď: Je to frakce, protože nebylo jednáno ve věci návštěvy  u 1. náměstka primátora se všemi odborovýmni organizacemi v NDB, ani s většinou členů odborů NDB - ředitel NDB byl tedy obejít skupinou samozvanců, která v této věci neměla prakticky žádný mandát. Pokud vím, pan Plachý nemá a nechce mít s odbory v NDB nic společného a ničí pomoc v této tedy nepotřebuje.
 
"Chtěla bych Vás ještě upozornit, že ve svém dopise se na jedné straně snažíte někoho umravňovat v jeho výrocích o bývalém řediteli NDB, na druhé straně ale sám ostouzíte a nepravivě obviňujete jiného ředitele NDB." 
 
Odpověď: informace o řediteli Prokešovi nejsou nepravdivé - navíc: závažných důvodů pro jeho dovolání předložila tehdejší Rada města Brna nejméně deset.
 
"Ještě mi dovolte, abych vyjádřila souhlas autorky příspěvku o panu Plachém. Soubor baletu měl tu čest a vyzkoušel si ve své prosincové premiéře režisérské schopnosti pana Plachého na vlastní kůži."
 
Odpověď: představení, které režíroval pan Plachý pro balet NDB je stále vyprodáno, to mluví za vše (což se o jiných představeních baletu říci nedá).  Střet, k němuž došlo mezi některými sólisty baletu a režisérem Plachým, byl - dle řady svědků - zapřičiněn nepřipraveností a neochotou části baletního souboru spolupracovat s režisérem (doznívající duch pana baletního mistra Prokeše v baletu pokračuje), což bylo souboru baletu následně vysvětleno na schůzi souboru baletu přímo ředitelem NDB Danielem Dvořákem: režiséra je třeba respektovat i kdyby se interpretům zdály jeho postupy jakkoliv odtažité. Navíc režisér je v tomto případě i spoluautorem daného díla. K tomu se podrobně písemně vyjádřil i režisér Plachý. Zajímavé je, že panu 1. náměstkovi posílá odborová frakce pouze dopis baletu a nikoliv odpověď a podrobné vysvětlení celé situace ze strany pana režiséra Plachého. Ale to už je teď jedno. Soubor baletu by měl být rád, že pro ně pan režisér Plachý vymyslel se svými kolegy představení, které má 100 % návštěvnost a úspěch u diváků.

A na sám závěr. Jsem nucen trvat na svých zjištěních. Navíc sděluji, že na jakýkoliv další anonm již nebudu reagovat az diskuze ho smažu.


zpět | tisk | poslat odkaz
Ohodnotit: 1 | 2 | 3 | 4 | 5, hodnoceno: 1894x, známka: 2.7
Kategorie: Z brněnského dění
online: 45
návštěv:

Locations of visitors to this page blog.idnes.cz
odkazy
Václav Klaus
eStat.cz
Město Brno
Moderní Brno
   ODS
   ODS Brno
   
   
   
   
odjinud aktuálně

TOPlist